Garancia
A kötelező (151/2003. - IX.22 - Korm.rendelet) jótállás feltételei a jótállási időt sávosan, a tartós fogyasztási cikk bruttó eladási árához igazodva határozza meg.
Az eladási ársávok és a kötelező jótállási idő az alábbiak szerint alakul:
- A 250.000 forint eladási ár felett 3 év kötelező jótállás (250.001 Ft-tól felfelé)
- A 100.000 forintot meghaladó, de maximum 250.000 forint eladási ár esetén 2 év a kötelező jótállás (100.001 Ft - 250.000 Ft-ig)
- A 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év a kötelező jótállás (10.000 Ft - 100.000 Ft-ig)
- A 10.000 forintot el nem érő árú fogyasztási cikkre nincs jótállási kötelezettség.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet kizárólag a vállalkozás és a fogyasztó közötti, szerződéses keretben eladott új, tartós fogyasztási cikkekre írja elő a kötelező jótállás és elállás szabályait. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontjában, az értelmező rendelkezések között határozza meg a fogyasztó fogalmát. Eszerint fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy az üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Jogi személyek esetében a szavatossági idő: 1 év.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt az Ügyfél a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
Ha Jótállásra vonatkozó rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
Ha Jótállásra vonatkozó rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján az Ügyfél nem igényli a vételár arányos leszállítását, és az Ügyfél nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
Bizonyos esetekben a gyártók - a kötelező sávos jótálláson felül - hosszabb idejű garanciás ügyintézést is vállalnak. Minden esetben a termékoldalon megtalálható jótállási idő a mérvadó.
Garanciális ügyintézés/csereutalvány:
A vásárolt termékkel kapcsolatban esetlegesen felmerülő garanciás ügyintézés leggyorsabb megoldása érdekében azt javasoljuk, hogy forduljon közvetlenül a márkaszervizhez! A márkaszervizek listája minden esetben a termékhez mellékelt jótállási jegyen megtalálható.
Lehetőség van a meghibásodott terméket üzletünkbe (9024 Győr, Szent Imre út 62.) is visszaszállítani. Ebben az esetben a termék visszajuttatását a vásárlónak üzletünk felé jeleznie kell írásban (info [k] birielektro.hu), a felmerülő szállítási költségek minden esetben az eladót terhelik. A termék üzletünkbe történő beérkezését követően továbbszállítjuk a márkaszervizbe.
- ONLINE GARANCIÁLIS HIBABEJELENTÉS IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL -
A jótállási igény érvényesítéséhez minden esetben szükséges az érvényes jótállási jegy ill. számla bemutatása. (Amennyiben ezek elvesztek vagy a jótállás időtartama már lejárt a készüléket külön díjazás ellenében tudjuk csak javíttatni.)
Amennyiben csereutalványt kap állít ki a Márkaszerviz, abban az esetben győri címünkre kérjük azt visszajutattni (Biri Elektro 9024 Győr, Szent Imre út 62.)
TÁJÉKOZTATÓ A GÁZKÉSZÜLÉKEK BEÜZEMELÉSÉRŐL
A megvásárolt gázkészülék beüzemelését – a törvény által előírt – engedéllyel rendelkező szerelő elvégezheti.
„A földgázellátásról szóló 2008. évi XL. Törvény, valamint a 11/2013 (III.21.) NGM rendelet szerint, gázfogyasztó készülék és gázfelhasználó technológia üzembe helyezésére kizárólag engedéllyel rendelkező szerelő jogosult, az üzemeltető (fogyasztó) költségére.”
A szakember által szükségesnek ítélt lépések a készülék beüzemelésekor:
- A beüzemelés körülményeinek ellenőrzése
- A gázkészülék hálózatra való bekötése, szivárgás ellenőrzése - ha van elektromos rész, akkor annak a hálózatra való bekötése
- Fúvókák ellenőrzése, meghúzása, esetleges cseréje
- Takarékláng beállítása
- A garancia elindítása: A JÓTÁLLÁSI JEGY erre vonatkozó részének kitöltése (dátum, pecsét, aláírás, üzembe helyező neve)
TÁJÉKOZTATJUK, HOGY AMENNYIBEN A TERMÉK MEGHIBÁSODÁSA A SZAKSZERŰTLEN BESZERELÉS, ILLETVE ÜZEMBE HELYEZÉS OKOZZA, A GYÁRTÓT JÓTÁLLÁSI KÖTELEZETTSÉG NEM TERHELI!